Covadis ontwikkelt Online Dashboard voor Bolletje

Meer zichtbaarheid bij klant

‘Ik wil Bolletje’ is de slogan die we allen kennen. Bolletje staat al jaren bij Covadis op de lunchtafel en nu zijn ze ook aanwezig in de kleurrijke poel van opdrachtgevers. Wie kent Bolletje niet? De specialist in banket- en broodproducten is in de schappen van iedere supermarkt te vinden.

Juist over het contact met de supermarkten heeft Bolletje een vraagstuk bij softwarespecialist Covadis neergelegd. Alhoewel, het gaat niet zozeer om de supermarkten maar meer om de inkooporganisaties achter de supermarktketens. Zij zijn verantwoordelijk voor wat er in de schappen van de Nederlandse supermarkten verschijnt.

Essentieel voor Bolletje is hierin het contact met hun klanten. De vertegenwoordiger van Bolletje onderhoudt contact met de category managers van de inkooporganisaties. Hoewel dit contact soepel verloopt, ontbreekt het veelal toch aan de tijd om alle details te bespreken. Terwijl dit wel belangrijk is voor de verkoop en exposure. Het gaat dan bijvoorbeeld om verkoopcijfers, de gezamenlijke agenda, business updates, marketingresultaten, resultaten van onderzoeken, grafieken en andere relevante cijfers.

De vraag:

Hoe kan Bolletje zichtbaarder zijn bij de klant en meer informatie overbrengen?

Bolletje wil hun klanten graag meer van de eerdere genoemde informatie geven in minder tijd, het liefst op een zo toegankelijk mogelijke manier. Zodoende hebben zowel Bolletje als hun opdrachtgevers meer tijd voor andere zaken.

Je kunt allerlei vraagstukken neerleggen bij de mensen van Covadis. Er wordt creatief en resultaatgericht meegedacht. Dat kan ik enorm waarderen in een leverancier!

Dennis Berg - Bolletje
De oplossing:

Een Online Dashboard Systeem

Covadis heeft voor Bolletje een systeem ontwikkeld waar de relevante gebruikers snel en gemakkelijk toegang hebben tot de cijfers of andere informatie die zij nodig hebben. De applicatie is gekoppeld aan een bestaand emailprogramma. Via een e-mail die gebruikers ontvangen, loggen ze automatisch in. Dit scheelt rompslomp met gebruikersnamen en wachtwoorden. Bovendien zien de gebruikers alleen de resultaten die relevant zijn voor henzelf. De informatie en gegevens van andere gebruikers zijn afgeschermd.

In dit dashboard zien gebruikers snel en overzichtelijk informatie over hoe ze het in de markt doen in bepaalde segmenten. Denk dan bijvoorbeeld aan de verkoop van ontbijtkoek bij de eigen supermarkt in relatie tot de gehele markt. Er is ook te zien hoe het product er in het algemeen voor staat in heel Nederland, inclusief de prestatie-indicatoren in verschillende periodes. Zodra er een nieuwe update is van de pagina, gaat de inmiddels verouderde informatie eruit. Zodoende is de informatie altijd actueel. Het dashboard is voorzien van een fraai design.

Dashboard

Klanten zien sneller relevante info. Zo blijft er meer tijd over voor andere aspecten van een klantrelatie, want de relevante informatie is bij iedereen bekend. Al direct na de oplevering bood de applicatie Bolletje al een meerwaarde op een beurs. Via visitekaartjes met een door Covadis gerealiseerde QR code konden externe relaties zelf snel naar een set van relevante dashboards.

Techniek

De toepassing is tot stand gekomen met de volgende technieken:

  • .Net Core
  • Razer
  • Plug-in met QR code
  • Saas applicatie
  • Koppeling met MailPlus

Aan het project hebben een projectleider/analist, programmeurs, testers en een frontend ontwikkelaar gewerkt.

Contact

Wil jij, net als Bolletje, ook Covadis? Dat kan. Neem contact met ons op en ontdek wat wij met onze slimme maatwerk software voor jouw onderneming kunnen betekenen.